fredag 26 februari 2016

Telefonförsäljare


I tre dagar har jag nu hållit på att tjafsa med telefonförsäljare. Jag vet att man ska nobba dom direkt - och jag brukar faktiskt göra det - men inte den här. Han var saklig och trevlig och lade upp argument som jag utan nåt vidare kunde hålla med om. Jag bestämde mig. Vi byter.
Då skulle jag ringa upp mitt gamla bolag och säga upp abonnemanget och då ställde den säljaren motfrågor som också verkade relevanta i sammanhanget. Jag blev minst sagt tveksam, men för en pensionär så är 600 kronor i månaden en ansenlig summa och det var vad det hela handlade om.
600x12 månader =7200 kronor/år. När jag berättat detta för min nuvarande operatör så sa han att dom skulle kunna räkna på mitt nuvarande abonnemang och göra det mer attraktivt. Men hallå! Om dom nu kan göra abonnemanget billigare bara för att de blir pressade, så tyckte jag att då hade de kunnat haft ett billigare pris att erbjuda från första stund. Men så gick det inte till sa han. Efter en del ångest, ringande och argumenterande så har jag bestämt mig. Vi byter mobilteleoperatör och tjänar 7200 kronor på ett år. (förhoppningsvis)

Som på beställning så ringde Dala Kraft också och frågade varför vi bytt leverantör (2 år sedan). Ja, det berodde ju också på priset vilket jag talade om för tjejen som ringde. Samma där, de skulle också titta på priset. Jag blir så trött. Nix-telefon hjälper ju bara för "nya" försäljningsföretag. Har man haft kontakt med ett företag så verkar det vara fritt fram att ringa fortsättningsvis.
  • "Alla kan bli arga - det är lätt; men att bli arg på rätt person i rätt proportion, vid rätt tillfälle och av rätt orsak, det är inte alla förunnat." Aristoteles 384 f.Kr - 322 f.Kr. Grekisk filosof och vetenskapsman.
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Tankeställare för oss som bara betalar

    SvaraRadera
  2. Ja tyvärr blir det ju så när allt fungerar, man tänker inte så mycket på kostnaderna då.

    SvaraRadera