fredag 30 oktober 2015

Rivstart

Låg och mornade mig i godan ro i morse när jag hörde ett brak från köket. Jag kände kaffelukten och gick ner för att äta frukost.
Där på golvet ligger maken. Han har fått ett blodsockerfall och krampar för fullt. Som tur var så hade jag en spruta med "sockerlösning" som jag kunde ge honom och det tog ca 10 minuter, så började han vakna till liv. Nu 1 timme efterråt är det som om ingenting har hänt.

Nu åker jag in till Apoteket för att fylla mitt förråd med sockerlösningen "Glucagon". Det är våran livlina i detta helvete.

I morgon blir det älgjakt igen. Laget ska försöka skjuta nån mer älg. Få se då vad det kan bli. I övrigt ska vi inte göra nåt speciellt. Vi tänder lite ljus här hemma och bara tar det lugnt.
Trevlig helg på er alla!
 
  • "Allt som föds skall också dö." Peder Laale levde i slutet av 13oo-talet. Dansk - troligen präst, eller skolman
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar