måndag 2 november 2015

Slut på helgen

Så har då allhelgonahelgen varit. Det var lugna och fina helgdagar. Maken var ute på älgjakt och jag gjorde så lite som möjligt. Ja, den ena av dagarna hade jag riktig sovmorgon efter att ha sett till att maken kom iväg till skogen. Jag hann precis äta frukost innan det var dags att åka hem till dottern med sambo. De hade haft en "backudag" där de provat en massa spännande recept. Allt från Pomeranslimpa till Jordnötskakor. Jättegott!!! sen kunde jag inspektera det som ska bli deras tvättstuga och pannrum. Nykaklade väggar och nya fina golv.
Efter en stund dök även sonen med familj upp så det blev en riktig familjeträff. Bara pappa/maken som fattades men han var ute och försökte skjuta en älg.
Det blev ytterligare en älg för Almo jaktlag, en 10-taggare, och nu blir det väl uppehåll ett tag. Få se när de ska ut och försöka igen. Nu är det kalvar som står på tur på jaktlistan.

På syföreningen idag har vi sammanställt allt som ska vara med på auktionen den 21 november. Det är mycket plock med lotterivinster, vinster till alla "åror" och sen det som ska auktioneras ut. Vi gick också igenom vad som ska göras i kyrkan nu på söndag då syföreningen är gudstjänstgrupp.
I morgon bitti har jag en skjuts till vårdcentralen i Leksand. Det är asylboendet som beställt.
  • "Tänk positivt, då finns det inga gränser."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar