torsdag 5 november 2015

Helt och rent

2630 kronor fattigare men med hela och rena tänder. Både maken och jag var på besök hos tandläkaren idag. Man tycker det är syndapengar men det är inte så dumt att veta att allt är bra heller.
Efter Tibble så for vi hem. Maken vilade en stund men jag måste åka upp till Prästgården för att justera protokoll.

Jag köpte saffran idag och har nu satt igång med en bulldeg, sen ska det bli 2 sockerkakor. Det är bra att ha i frysen och sen har jag lovat att baka till Väntjänstens gudstjänstgrupp den 15 november.
Det var en karl inne på affären som var så förskräckt att jag köpte saffran nu. Han tyckte det var alldeles för tidigt. Jag tycker det är gott med saffransbröd - bara det inte är russin eller annan frukt i brödet.
  • "Tankarna är inte friare än det huvud de bor i." Hanns-Hermann Kersten 1900 - 1996. Tysk skriftställare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar