onsdag 25 november 2015

Influensaspruta

Snön har regnat bort och det är ett riktigt ruskväder ute idag. I går var det riktigt halt på flera ställen eftersom det kom regn på den kalla marken och snön.
Utanför Leksands Vårdcentral, har man lagt kullerstenar i slänterna för att hålla jorden på plats och för att det är fint. Ett av barnen som var med på resan till Leksand i går sprang - i ett obevakat ögonblick - upp i en av slänterna och halkade framlänges. En ren tur att hon inte slog ut tänderna. Nu gick det bra, hon bara bet sig lite i läppen.

Maken får åka in och ta en influensaspruta idag. Det är sista dagen på den kampanj som varit. Själv väntar jag ett tag för att inte spä på den envisa förkylning som slagit sig ner i min kropp. När jag känner mig piggare, är det bara att ringa och  boka en tid, sa sköterskan som jag pratade med.

  • "Matematik är det alfabet med vars hjälp Gud har beskrivit universum."  Galileo Galilei 1564 - 1642. Italiensk matematiker, fysiker och astronom.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar