tisdag 24 november 2015

Disciplin och kullkastade planer

Sängen var väldigt skön i morse. Ute var det grått och kallt, men disciplinerad (!) som jag är så klev jag upp ändå. Nu har jag druckit mitt frukostkaffe och sitter och gruvar mig för nästa steg - att åka in till Leksand och handla. Visserligen var jag där i går, men då hade jag en skjuts till Vårdcentralen och eftersom man inte vet hur lång tid det tar med besök hos läkare, så satt jag och väntade istället.

Nej, nu tar jag mig själv i kragen och åker och gör mina veckoinköp. Ska passa på att stanna till i nån skogsglänta på vägen hem och skaffa "hår" till min krukgubbe. Jag hade tänkt mig tallris så här på vintern.
Jaha ja, nu ringde telefonen och asylboendet vill att jag skjutsar in en kvinna till vårdcentralen för att få en vaccinationsspruta. Ja, då får jag väl handla en annan dag istället då, för jag vill inte åka två vändor samma dag. Jag går väl en promenad här hemma då, och skaffar "hår" till "gubben"
Krukgubbe med sommarhår
  • "Glädjen i en diskussion är att sluta fred." Alfred de Musset 1810 - 1857. Fransk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar