lördag 14 november 2015

Tuff förmiddag

Det är tur att jag tycker om att köra bil. I går blev det några vändor fram och tillbaka Siljansnäs - Vårdcentralen. Över 8 mil! Det var fullt i bilen hela tiden. Flera av människorna/barnen börjar jag ju känna igen nu så det är trevliga möten även om en del har svårt med andra språk än arabiska.
På en av turerna hade jag med en kille som är väldigt duktig på engelska, det visar sig att har verkar ha lätt för språk. så vi hade en liten lektion i bilen. Han har en stark vilja att lära sig.

Emellan två körningar så kunde jag slinka in på kafe Siljan för en  kopp te och en toast. Det fick bli min lunch. Jag kunde också springa in på Mårtas och få lite tomma karamellburkar - sådana där fyrkantiga i plast med lock. Dom är perfekta när man ska frysa in kakor med mera.
Eftermiddagen blev som jag hade hoppats - lugn.
  • "En man reser världen runt på jakt efter det han önskar och hittar det när han kommer hem". George Moore 1873 - 1958. Irländsk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar