söndag 15 november 2015

Sorg och bullfest

Fredagen den 13 blev som vi alla nu vet en riktigt sorglig dag. Så mycket varma tankar och medkänsla som visades i alla medier är ju faktiskt ett hopp för mänskligheten. Men samtidigt ser man också att terroristerna blev hyllade till sina "stordåd" i lite mer suspekta forum.

Jag åker till kyrkan i dag. Jag åker dit med bullar eftersom det är väntjänsten som är Gudstjänstgrupp vid dagens familjegudstjänst, men jag åker också dit för att tända ljus. Jag vill ändå någonstans tro att det goda ska segra.
I Hansgården lunkar vi på som vanligt. Maken pysslar ute i sin snickarbod och jag bakar - igen. Jag börjar nästan tro att jag blivit besatt. Men jag tycker det är kul. "Tyvärr" växer förrådet ute i frysarna för vi kan ju inte äta upp allt som produceras. Jag får nog bjuda hit barnbarnen på ett riktigt bull-och kakkalas. Sen kan man ju ge bort också.


  • "Förlora inte tron på mänsklighten. Mänskligheten är som ett hav: om några droppar i havet är smutsiga, så blir inte hela havet smutsigt." Mahatma Gandhi 1869 - 1948. Indisk advokat, politiker och andlig ledare.
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Jag köper gärna lite av det som blir över, då jag kommer hem

    SvaraRadera
  2. Bra där Göran. Det ska jag komma ihåg :-)

    SvaraRadera