tisdag 3 november 2015

Lång förmiddag

Det blev en lång förmiddag i Leksand idag. Jag och föreståndarinnan på asylboendet åkte in med den familj som alldeles nyss fått tvillingar. De skulle till vårdcentralen för provtagning och sen till barnavårdscentralen för att kolla hur de två veckor gamla tvillingarna ökade i vikt med mera.

Jag hade de två äldre syskonen i min bil tillsammans med mamman så jag hade fått låna 2 barnstolar av sonens familj. Den lilla flickan (4 år) satt och pratade hela vägen. Tyvärr är min arabiska väldigt dålig men jag var glad att flickan var pigg. Pojken (6 år) var också pigg men inte lika pratig.

Efter lunch så gjorde jag två pomeranslimpor - receptet fick jag av dottern. Det luktar så gott i köket just nu och det ska bli spännande att se om mina limpor är lika goda som de som hon och fästmannen bakade.

Jag sade upp mig på träningen idag. Visserligen har jag inte varit där på länge på grund av knä och förkylning, men just nu känns det som det är tillräckligt med allt annat. Blir jag bara bättre i knät så kan jag börja promenera i stället.

 
 
  • "Vi måste klippa vår kappa efter vårt tyg, och anpassa oss till växlande omständigheter." William Ralph Inge  1860 - 1954. Engelsk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar