fredag 23 oktober 2015

Vacker höst

I morse var jag anlitad som chaufför till asylboendet i Siljansnäs. Det var en blivande mamma som skulle in till vårdcentralen och ta prov. När jag kom dit så visade det sig vara den unga flickan från Damaskus som jag skjutsat en gång tidigare. Allt gick bra och jag var hemma igen efter bara 1 timme.
I går eftermiddag så var maken uppe i slakteriet i Siljansnäs och hjälpte till att stycka de två älgar som jaktlaget sköt. I dag tog jag hand om det och det blev en liten skvätt på 4 kg köttfärs, ca 3,5 kg av blandat stek, biff och filé samt ca 0,5 kg grytbitar. "Alltid något", sa han som så Åmål.

Vädret har varit fantastiskt och jag kunde tvätta och hänga ut, sen gjorde jag en stor sats köttfärssås. Jag ska frysa in i lagom portioner. Det är alltid bra att ha.
Tog och tvättade bilen också. Bäst att passa på när vädret tillåter.

  • "Kärlek är lätt att sälja men svår att ge." Henrik Tikkanen 1924 - 1984. Finsk konstnär och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar