tisdag 27 oktober 2015

En lite jäktig dag

I söndags skrev jag att det var dags att bromsa lite. Jaha, jag hann till tisdagen sen var det kört. Måndag kväll vid 19-tiden ringde man från asylboendet och frågade om jag kunde skjutsa en kvinna in till mödravården kl. 08 på tisdag morgon. Det gick ju bra, jag skulle ju inte vara på Björkbacken hos de gamla förrän kl. 10,30. Väl inne i Leksand så blev det uppdagat att det skulle ta tid. Jag fick komma tillbaka och hämta strax efter kl. 10.

Hem till Almo igen där jag gjorde en sats med skorpor. Vi har varit utan så länge. Hann precis klart när det var dags att åka till Leksand och hämta och sen lämna i Siljansnäs. Därefter direkt till Björkbacken där det var gymnastik och underhållning för de gamla.
Därefter direkt hem för att äta lunch och så åka med barnbarnet Yavanna till Borlänge (jag hade lovat innan jag visste hur snärjigt det skulle bli). Det blev en trevlig shoppingrunda i Kupolen och vi besökte bland annat Panduro som Yavanna "bara ääälskar". Det är en affär med bara pysselsaker.

Innan vi åkte hem, så måste vi ju bara ta en fika. Sen handla lite på ICA och så hem. Nu sitter man här lite uppskruvad men ändå nöjd med dagen. Bara det inte blir för många av samma sort
Fikabröd
En selfie på farmor och Yavanna
  • "Bland de som arbetat för mänskligheten finns många som dödat sin mänsklighet." Elmer Diktonius 1896 - 1961. Finlandssvensk författare, skald och musikkritiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar