fredag 2 oktober 2015

Lång dag

Har varit med maken och svärmor i Falun nästan hela dan i dag. Det var svärmor som skulle till ögonmottagningen på lasarettet. Vi var där klockan 09.15 och åkte därifrån 15,30. Det blev en dryg dag och speciellt då för svärmor.

Jag skulle passa på att handla åt svärfar när vi var där, så jag åkte upp till ICA Maxi medan de andra var inne på lasarettet. Jag kom ut från affären ganska snabbt och liiite irriterad. En stor och fin och välsorterad matbutik. Jo, hejsan. De hade inte rimmat bogfläsk på bit. Svärfar ville ha 3 hg köttfärs och 2 kotletter - lagom för honom och svärmor. Det fanns förpackade kotletter - som minst 8 st. i en förpackning och köttfärs var den minsta förpackningen 5 hg. När jag frågade om de kunde dela eller mala/skära ut köttfärs och kotletter så svarade dom att det fick dom inte göra.
När vi kom hem åkte jag till Mårtas och fick allt det som inte fanns på Maxi-butiken.

ICA supermarket Leksand eller Mårtas


  • "Den förlorar allt som behåller allt." Pierre Royer-Collard 1763 - 1845. Fransk statsman och filosof.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar