lördag 17 oktober 2015

Gott att äta

Nu har jag smittat ner maken med min förkylning eller så har han fått den ändå. Det är många som är snuviga och hostiga.
Där för har det gått lite på halvfart i Hansgården idag. Maken sov större delen av förmiddagen medans jag fick ett litet ryck och bakade en sats med kakor och en liten sats med äppelrosor. 3 maskiner tvätt har det också blivit.
I går kväll när jag lagt mig så var jag lite hungrig och kom då att tänka på Crepes med räkstuvning.
Därför gjorde jag en sats med pannkakor och nu på kvällen, så har jag gjort en räkstuvning och precis rullat ihop pannkakorna med en klick räkstuvning i, lagt rullarna i en form och sedan strött riven ost över. Nu ska de bara stå i ugnen tills att osten smält och fått fin färg, sen inmundigar man detta med lite sallad och en god mörk öl. Inte dumt alls.
 
 

Crèpes Prins Bertil
Crepes med räkstuvning

  • "Förvirring är ordet vi uppfunnit för en ordning som ännu ej är förstådd." Henry Miller 1891 - 1980. Amerikansk författare.
Vi hörs!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar