tisdag 6 oktober 2015

Förkylt

En förkylning har slagit sig ner i min kropp. Halsen, bröstet och huvudet värker och man tror man ska gå sönder när man hostar. Feber tror jag inte att jag har men fryser det gör jag. Vill helst ligga under en filt.
Det är ju en skitsak egentligen men tänk vad eländig man kan känna sig.
Jag antar att jag blev smittad av de flyktingar som jag körde till vårdcentralen förra veckan. De var genomförkylda allihop och de satt och nös och hostade i bilen. De trodde att de skulle slippa förkylning nåt mer nu - att man blev immun efter att ha haft en. Tyvärr blev jag tvungen att tala om för dom att så inte är fallet. Förkylningar hör liksom till på hösten.

Mitt Olivträd har nu fått flytta upp till mig i sovrummet. Det blev kallt till och med på verandan där jag hade ställt det. Alla tomater är också inplockade och trädgården är i stort sett klar för vintervila. Jag måste lägga på mer jord på mina Montbretia, få se om jag äntligen ska kunna övervintra dom. Gladiolusens lökar skall tas upp och sen fick jag ett meddelande från en trädgårdsfirma på nätet, att jag snart hade växter att vänta på posten. Jag har ingen aning om vad jag skickat efter. Det troliga är att det är nåt vitt, som ska vara i min nya rabatt. Det ska bli spännande att se.

Nyfiken
  • "Människans största tillgång är nog nyfikenheten." Jacques Anatole Francois Thibault ( Anatole France) 1844 - 1924. Fransk författare. Nobelpris 1921.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar