fredag 9 oktober 2015

Kunnigt folk

Vi har en toalettstol som börjar bli lite trött. Den läcker och har annat för sig så då bestämde vi oss för att beställa en ny. Jag kollade på nätet och hittade en fin och relativ billig stol. När det blev dags för eftermiddagskaffe idag, så kom dottern och svärsonen hem och fikade med oss. Jag berättade om våra planer och visade honom det tilltänkta objektet. Eftersom han är rörmokare i grunden så var det ju bra att få höra hans åsikt. Han skrattade rätt ut! "Italienskt skit" sa han. "En sån där skulle aldrig komma innanför mina dörrar". Jaha, det var det det. Han skulle beställa en toalett själv så han beställde en åt oss också. Det är bra med kunnigt folk.
För några år sedan, så lämnade jag in några gamla filmer som mina föräldrar tagit med en gammal filmkamera. Då gjordes de om så jag fick dom tillsammans på en stor kassett sk. VHS. Nu är den omodern så idag var jag till Leksand och lämnade in den kassetten för att få allt överspelat till en CD-skiva. Tekniken går snabbt men det är ju roligt att ha kvar filmerna. Filmer på en själv i ungdomens år och på barnen när de var små.
  • "Sanning yttrad för tidigt,  är alltid farlig." Mencius 372 f.Kr - 289 f. Kr. Kinesisk filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar