tisdag 20 oktober 2015

En liten guldkant

Vissa dagar är lite roligare än andra även om det inte händer så där väldigt mycket. I dag tex. Jag tog och åkte till Borlänge för lite "onödig" shopping.
En sväng in på IKEA och sen raskt till Blomsterlandet. Därefter så åkte jag till Kupolen och en titt in på Indiska och sen in på mitt barnbarn Yavannas älsklingsbutik - Panduro. En affär fylld med pysselgrejer. Lyko - en ny affär med hårvårdsprodukter och till sist satt jag mig ner på Espresso café med en stor kaffe lattte. Nu känns det som vardagen har fått en liten guldkant. Kul!
Här hemma i byn händer det mycket. Det är avloppsgrävarna som avancerar. Det är nertryckt rör under vägen uppe vid Jones och idag ska dom trycka under Leravägen, vid gamla Skinnargården. Dom vill väl hinna så mycket som möjligt innan det blir full vinter.

  • "Äkta guld fruktar inte ett eldprov" Kinesiskt talesätt
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar