söndag 25 oktober 2015

Dags att bromsa lite

I dag är det söndag och vi har ställt tillbaka klockan 1 timme. När jag vaknade så hade solen börjat stiga på himlen och det kändes inte alls svårt att kliva ur sängen.

I går kväll var det en konsert uppe i Sockenstugan till förmån för gruppen "Siljansnäs hjälper". Det var Siljansnäs manskör och gruppen Fyrljus som underhöll med sång. Det var diktläsning och så informerade föreståndaren Kerstin Strand, om boendet på fd Siljansnäs hotell. Inträdet föreslogs till 100 kronor eller mer och pengarna gick oavkortat till gruppen "Siljansnäs hjälper". Mycket kläder med mera har samlats in tidigare, och delats ut till både Leksand och Siljansnäs, men det behövs hygienartiklar av olika slag samt andra saker. Underkläder till exempel. Det vill man ju ska vara nytt när man delar ut det, så det behöver man att köpa in, liksom blöjor till barnen osv.

Jag var inte där. Hade tänkt att gå, men så blev det inte. Den senaste tiden har jag känt att det har blivit mycket av allt. Många som vill att jag ska hjälpa till med olika saker och nu måste jag få säga nej. Mitt knä är inte heller bra ännu och det tar ner humöret.

En annan sak är att det saknas nåt här hemma. Ett djur. Hund eller katt. Jag "hör" ju katten Nils och jag "ser" skymten av honom i bland. 17 år tillsammans, ja det sätter sina spår.
  • "Den enda fördelen med att bli gammal, är att du kan sjunga medan du borstar tänderna."  George Burns 1896 - 1996. Amerikansk humorist.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar