tisdag 2 september 2014

Vardagar

Ja, så var det vardag igen. Ganska skönt på sätt och vis. I går var jag till tandläkaren och det är ju nästan aldrig kul, men nu är det ju nödvändigt för mig så det är bara att stå ut.
I dag var maken till Falun för ögonkontroll och eftersom han inte får köra bil efter undersökningen, så var jag chaufför.
Jag passade på att handla lite när han var på lasarettet. Lite på ICA Maxi och lite på Plantagen. Väl hemma igen, så gick jag över mina blommor som jag har i krukorna ute. En del planterade jag om och tog in och en del var utblommade så de fick bli kompost. Ett par fönster blev putsade också. Flugorna har satt sina spår. Få se om jag ska börja gräva ur hallonlandet i morgon. Bäst att passa på när det är fint väder.
  • "En blomma faller fast vi älskar den; och ett ogräs växer fast vi inte älskar det." Dogen 1200 - 1253. Japansk religiös ledare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar