söndag 7 september 2014

Skön dag


Katten Nils har sovmorgon
Idag blev dagen för eftertanke. Neejdå, jag skojar bara. Jag har bara varit lat och inte gjort ett dugg.
Det var disigt på förmiddagen och maken åkte till skjutbanan för att skjuta provet inför älgjakten. Då tog jag mig en kopp kaffe och löste ett par korsord sen blev det lunch och den hade jag gjort nästan färdig i går. Pepparrotskött på älg. Det var bara att koka potatis och göra såsen.
Ja, sen blev det en liten vilostund och nu tänker jag definitivt inte börja med nåt. Möjligen lite kvällsmat.
Skön dag? Jaa men visst!
Pelargoner i full blomning
  • "Man kan bota en kvinna från alla sjukdomar ifall man bara påstår att det rör sig om ålderskrämpor." Tristan Bernard 1866 - 1947. Fransk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar