måndag 29 september 2014

Huvva

Höst i Almo by. Toppen på grannens stora lönn belystes i går eftermiddag av solen medan resten låg i skugga. Vackert.

I dag blev det ett besök hos tandläkaren igen. Nästan 2 timmar med gapande mun är faktiskt ganska drygt. Den här gången preparerade han inför den brygga som ska dit och han talade om att bara den sidan av käken - nedre delen - kommer att kosta över 30000 kronor men att jag med rabatt från försäkringskassan "endast" behöver betala 10000. Sen tillkommer kostnaden för hela överkäken och för den andra sidan av käkens nedre del. Huvva!!!!
Jag hade bokat in mig på "Väntjänstens dag" i St.Persgården under eftermiddagen, där Leksands kommun skulle bjuda på fika och underhållning. Det blev ingenting av med det. Jag kände inte för att sitta bland en massa folk och förresten så hade jag kommit försent i alla fall.

  • "Att döda en människa är inte att försvara en lära, utan att döda en människa." Michael Servetus 1511 - 1553. Spansk läkare, fysiker och teolog. han utvecklade den antirasistiska teologin bl.a i sitt verk "Trinitatus Erroribus".
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar