onsdag 3 september 2014

Välgörenhet


Katten Nils värmer sig i solen med sin älskade
klös- och slickepinne.
Det har varit en underbar sensommardag. På förmiddagen var jag på en liten sammankomst med de damer som varit med i Vägkyrkan i sommar. Vi fick redovisa de pengar som skänkts på "våra" dagar och så gick vi igenom lite vad som var bra och sånt som eventuellt var mindre bra.
Det visade sig att vi fått in drygt 1500 kronor i frivilliga bidrag. De pengarna ska gå vidare till den sk. "Babypaketgruppen" det behövs pengar till frakten ner till Afrika och det behövs också pengar till garn. De här damerna gör inte bara fantastiska små paket (för det nyfödda barnet) till nyblivna mammor utan de stickar också tröjor till barn som går i skola. Ett fantastiskt jobb. Tyvärr kostar frakten ganska mycket, men de här pengarna hjälper till.
På eftermiddagen satte jag igång med projekt: "Gammalt hallonland". Nu har jag stått framåtböjd i flera timmar, så när detta inslag är skrivet, så lägger jag mig på spikmattan en stund. Fint blev det i alla fall, och nästan 3 skottkärror fulla med rötter och ogräs.
Före
Efter
  • "Det här kommer att bli bra." Urho Kekkonen 
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar