torsdag 11 september 2014

Klart!

Hej på er. Jodå, jag överlevde gårdagens tandläkarbesök. 1,5 timme tog det och jag vet inte hur många bedövningssprutor. Det visade sig nämligen att det blivit en inflammation i roten och att tanden fastnat i käkbenet. Tandläkaren blev till slut tvungen att borra sönder roten och suga upp smulorna. Jag behöver väl inte säga att jag var helt slut efter ingreppet? Till och med tandläkaren torkade svetten ur pannan.
Nu äter jag penicillin och mår förhållandevis riktigt bra. Lite svullen inne i munnen bara. Nästa besök inplanerat om 20 dagar men då blir det ingen utdragning.

Nu ska vi fara in till Leksand och bevittna svärmors röstning i valet. Hon är den här veckan på Limsjögården och där har de fått rösta men eftersom personalen inte får hjälpa de gamla med mer än att ge dem röstsedlar, så ska proceduren bevittnas av två utomstående. Sen åker vi till Tibble och handlar åt svärfar samt städar av lite.

Till middag idag blir det jordärtskockssoppa och pannkakor. Lagom lättuggat för mig.
 

  • "Nedlåtande skratt är den värsta formen av förakt." Pearl S. Buck 1892 - 1973. Amerikansk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar