fredag 26 september 2014

Pensionärsliv

I går lovade SMHI kraftiga vindar här i Mellansverige under lördagen. De började redan i dag på förmiddagen och till det så kom det lite regn, men mellan skurarna så sken solen.
Jag och maken hade trevligt lunchbesök idag. Det var makens kusin Christer och hans fru Viola. De fick smaka på den "nya" rätten Strapatsada (grekisk äggröra med tomater) och till efterrätt blev det en sorts varma äpplen och vaniljglass. Vi tittade på varandras semesterkort och hade det allmänt trevligt.
Vi har ju semestrat tillsamman några år men i år blev det inte så.

Under eftermiddagen har jag broderat lite och spelat lite Wordfeud på iPhonen, med dotter Kristina och kusin Kerstin. Riktigt kul faktiskt.

Nu blir det en lugn kväll med lite TV-tittande. Jaa, sånt är pensionärslivet
  • "Jag har sett allt, jag har hört allt, jag har glömt allt." Marie Antoinette 1755 - 1793. Drottning av Frankrike
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar