fredag 12 september 2014

Gulligt

Jag har en gammal arbetskamrat som bor i Rättvik. Hon och hennes man har en tik som valpade för en månad sedan. I dag åkte jag och en annan arbetskamrat, dit för att få snusa lite på de små.
Oj, oj, oj vad söta de var. 7 st. små svarta knyten som - när fått lite mat av sin mamma - bara ville busa. Äta på tårna bland annat, men också gosa lite med tanterna som var på besök. Vi ställde ju naturligtvis upp på det.
Jag och maken hade ju en period i våra liv där vi hade valpar och det var ju helt fantastiskt. Skillnaden att våra valpar (Grönlandshund) var utomhus i hundgård, där de kunde göra alla sina behov, medan de här var inomhus. Det stod två toarullar framme tillsammans med en skurhink med mopp. Detta användes ganska flitigt under vårt besök.
Vår arbetskamrat tyckte att det skulle bli skönt när de blev hämtade av sina respektive köpare, men för säkerhets skull så skulle dom spara en valp. Det blir ju ofta så.
Hej!
Lite syskonbus.....
...och sen sova lite i tant Ainas knä
  • "En del morgnar när hunden tittar på mig, är jag glad att den inte kan tala." Gunilla Dahlgren. Svensk aforistiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar