onsdag 10 september 2014

Babbel

Det regnar och är blött ute. Bra för växterna men inte bra för mitt humör - just idag. Jag går här hemma och väntar på att få komma till tandläkaren och dra ut 2 tandrötter. De fanns under den brygga som lossnade nere i Grekland och eftersom de inte är rotfyllda, så törs man inte låta dom vara när man ska sätta dit en ny. Skulle det vilja sig riktigt illa, så kan det bli inflammation i dom efter det att bryggan är ditsatt och då måste man ta bort den för att laga.
Jag vet ju att det finns bedövningssprutor men det spelar ingen roll. Eftersom det är rötter, så måste tandläkaren förmodligen skära också - för att få tag med tången. Det skulle vara skönt om man kunde få en liten narkos.
Märker ni hur jag babblar? Det är ett nervöst babbel som jag tror ska göra mig lugnare, men....njae det vete sjutton.
I alla fall, nu är det som det är och man måste ta tjuren vid hornen, se sanningen i vitögat och allt vad det nu heter.
Jag började förbereda mitt hallonland i går. Lade ut okalkad solmull. Nu funderar jag på att åka ut till ett ställe i skogen och hämta granbarrsmylla. Finns där granarna växer tätt, tätt så ingen vegetation finns under - bara barr. Det ska vara jättebra för hallonplantorna - enligt experter - så det tar jag och provar. Senare i höst ska det så läggas på löv och kompost och så hönsgödsel, och till våren är det så dags att plantera. Då ska en näve benmjöl läggas ner i varje planteringsgrop och blandas med jorden. Det ska visst bidra till att rötterna stannar kvar bättre och att skottsättningen runt om minskar. Det kan vara värt ett försök i alla fall.


  • "En neuros är oförmågan att tolerera det obestämda." Sigmund Freud 1856 - 1939. Österrikisk läkare och grundare av psykoanalysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar