torsdag 18 september 2014

Höstpyssel

Vi hade vårt yngsta barnbarn Yavanna här under eftermiddagen. Pappa är på utbildning i Stockholm och mamma skulle jobba. Först satt hon och pysslade lite inne vid köksbordet men det var så fint väder så vi åkte upp till skogen och plockade lite mossa, kottar annat smått och gott. När vi kom hem så gjorde vi några arrangemang att ha på bordet. Yavanna ville ha ett till mamma och pappa och så ville hon ha ett själv.
Brodern Noah kom från skolan och var sugen på nåt, så jag kokade lite choklad och så blev det limpsmörgås till. När han var nöjd, så gick han hem till den äldre brodern Edvin som var hemma från skolan idag på grund av förkylning och hosta.

Yavanna och jag fyllde några planteringskärl med såjord och sen hjälptes vi åt att sätta pelargonskott som jag klippt till. Nu står de ute i blomrummet och så hoppas jag att de rotar sig bra.
När trädgårdsarbetet var klart så gick vi in och gräddade våfflor, sen gjorde vi i ordning en korg med våfflor och glass och så gick vi hem till pojkarna. Maten gick ner utan protester och precis när vi skulle sätta i gång diskmaskinen, så kom mamma hem.
Nu hörde jag på TV:n att det ska bli kallare väder nästa vecka så då passar det bra att ha börjat plocka in blommorna. Får fortsätta i morgon.

  • "De känner inte smaken, de som alltid dricker;  de talar alltid, de som aldrig tänker." Matthew Prior 1664 - 1771. Engelsk filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar