onsdag 22 februari 2012

Varannandagsväder

Sol, sol,sol. Åh vad skönt det är. I går var det en riktig vårkänslodag med takdropp och varm sol - i alla fall om man satt (eller låg) i lä. Maken ställde fram en stol åt mig för att jag skulle kunna njuta i solen efter lunchen, men när jag kom ut så var stolen redan upptagen.

Jag gick ut i blomrummet och fortsatte med mitt pelargonprojekt. I går var det hängpelargonernas tur. 2 av 13 fick jag slänga direkt men de andra såg riktigt bra ut.  Nu har jag bara så där en 15 st. av olika sorter, kvar att plantera om.
De tidiga såddarna som jag drivit upp inomhus, flyttar jag nu ut i blomrummet där de får ljus av en riktig växthuslampa och lite svalare så de inte ränner iväg och blir för taniga.
I dag är det riktigt gråkallt ute så idag blir det en innedag med färsk veckotidning och ev. ett av broderierna.


Morgondagen är vikt till träning på tidiga förmiddagen och sen en liten tripp till Borlänge.

  • Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar