onsdag 1 februari 2012

Från det ena till det andra

Plan på väg att landa på ön Skiathos
Jag läste i tidningen idag om saker som man kan göra på flygplatser. Inte i Sverige, men i andra länder.
Den bästa flygplatsen på gratisnöjen är Singapore Changi Airport som erbjuder flera olika kostnadsfria nöjen. Eller vad sägs om en bio med fri entré eller trådlöst nätverk för de som hellre vill streama och kolla på webbtv. Är du trött efter en långresa kan du slå dig ner i någon av alla massagestolar som finns över hela flygplatsen och få en fotmassage – helt gratis.
Har du funderat på vad som händer bakom kulisserna på en flygplats? I så fall ska du se till att mellanlanda eller checka in på San Diegos flygplats den andra eller fjärde torsdagen och fredagen varje månad. Då får nämligen de passagerarna som vill en guidad tur runt flygplatsen – helt gratis.
Det är ju bra det där men själv tycker jag om att bara sitta och titta på folk. Det finns ju hur många sorter som helst. Ingen är den andra lik. Sen har jag väl aldrig blivit sittande någon längre tid på nån flygplats heller - tack och lov.
Senast när vi var till Karpathós så roade jag mig med att sitta och titta på folkmassan som väntade på sina väskor. Först pep det vid ett band och det började att röra på sig. Alla sprang dit. Väskorna började komma, men bara ett tiotal sen stannade bandet. Efter ca 5 minuter pep det vid det andra bandet. Alla sprang dit. Inga väskor kom. Efter ytterligare ett par minuter började det första bandet att rulla och då....då kom våra väskor. Ett billigt och ganska roligt skådespel.
Telefonen måste ju slås på.

Jag har suttit och tittat på gamla bilder från Hansgårdens trädgård och då konstaterat att den rödbladiga  Japanska lönnen var fantastiskt vacker. Jag hade den i 3 eller 4 år, sen frös den. Nu är jag sugen på att skaffa en igen. Kanske, kanske kan jag klara den minst lika många år igen. Just sådana här gånger är man ju liiite sugen på den globala uppvärmningen.
Japansk lönn - flikbladig

“Om du tänker för länge på nästa steg kommer du att tillbringa resten av livet på ett ben.“  Japanskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar