söndag 19 februari 2012

Segt

Jag har alldeles kommit av mig. Jag tycker inte att nånting blir gjort. Jo, jag sitter framför Tv:n och broderar. I går tog jag en snaps till maten och tänkte sova lite efteråt. Det blåste ute och kändes riktigt skönt att dra en filt över sig. Maken såg på skidåkning på Tv och jag fick hämta hörselproppar. Det gick riktigt bra när de kom på, så visst sov jag en stund.

Våren kom igår kväll. Få se nu hur länge det håller i sig, med plusgrader och dropp från taken. Vi har ett lååångt uthus med plåttak. Makens farmor - Hans Anna - sa alltid att snön ska rasa från taket tre gånger innan det blir vår på riktigt. Nu har det rasat en gång, så vi vet vad vi har att vänta. Ofta är ju snön som rasar rejält tung också och då kommer traktorn väl till pass.

I övrigt så pysslar jag som vanligt med mina blommor och sår mina frön. Jag tycker som ni kanske har förstått, att det är en trevlig sysselsättning. Jag njuter när jag är i mitt blomrum. Visst misslyckas jag ibland, men jag tycker om att få göra mina egna misstag - det lär jag mig av. Det jag inte tycker om är när andra amatörer kommer och talar om för mig att det jag gör "är alldeles tokigt och inte kommer att fungera alls". Då blir jag precis tvärt emot och ska till varje pris försöka med just det. Jodå - sån är jag  :-)
“Om du har mycket, ge av din rikedom, om du har lite, ge av ditt hjärta.“ arabiskt ordspråk
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Hi hi tror jag vet vem...... Helt plötsligt målar jag köket....det var ju inte riktigt tänkt så men det ena drar det andra med sig.
    Jobbigt pass på gympan idag.
    Kram Susanne

    SvaraRadera