onsdag 15 februari 2012

Valentinblomma

Jag har träningsvärk! I låren och i ryggen. Nejdå, jag har inte varit på Ashtahangayoga utan på vanlig seniorträning. Ibland kan det bli sådär, och i går lade man tonvikten på just lår. Musiken  som spelades till var schlager och det var så svängigt och härligt så man tog i lite extra bara för det. Träningsvärk går över tack och lov. Vi får se efter morgondagens pass hur det känns.
Idag var det en vacker och solig dag men det blåste rejält. Det kom riktiga snömoln nerfarande från taken i byn. Maken försökte ta kort på det men det lyckades bara sådär.

Själv har jag varit i baktagen ett par dagar. Jag har lovat husmor på Församlingshemmet att hjälpa till med bakning om det skulle behövas och nu var det dags. Det blev 100 bullar och 3 sockerkakor, sen bakade jag lite matbröd till oss själva när jag ändå var på gång. Ja........det kanske är ifrån bakandet som ryggvärken kom? Det kan det nog vara. Satt på massagedynan igår kväll och tittade på ett avsnitt av Bröderna Cartwright och det var jätteskönt.
Jag köpte en liten box med Br. Cartwright-avsnitt på Tradera. Såg att de första spelades in 1960! Riktigt kul att titta på dem. En snäll vilda västernserie. Det var tider det.
Dottern var förbi igår kväll med en blomma. Så söt blomster grupp och så snällt av henne! Tack, tack.
“Skönhet är flyktig, men den tilltalar oss.“
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar