fredag 17 februari 2012

Melodifestival

Länk till www.leksandsfestivalen.se
Vilken otroligt vacker dag. Jag och maken var till Tibble i förmiddags och det var så fint efter älven med alla rimfrostklädda träd. Solen sken och det blev riktigt varmt fram på dagen. Tyvärr hade jag inte kameran med.

Det märks nu att det är nåt extra på gång i Leksand. Parkeringsplatserna inne i noret är färre och det rör sig lite extra mycket folk på gatorna. Kanske är det melodifestivalen eller kanske är det sportlovsturister. Lite kul är det i alla fall att det händer nåt här förutom hockey. Det är nog full spinning på Dalecarlia - artisthotellet nu i dagarna. Minns hur det var de två förra gångerna.  Bland andra som bodde hos oss var: Andreas Jonsson - supertrevlig kille, Alexander Bard - inte så folklig men helt Ok, Mikael Rickfors - lite butter och ensamvarg och Electric Banana Band - jordnära killar. Första året bodde Bert Karlsson också på hotellet och han var supertrevlig.

Jag har planterat om lite fler pelargoner idag. Det är på väg att bli trångt i fönstren på övervåningen nu...och värre blir det, men jag får skylla mig själv som sparar när det finns att köpa nytt.
Bilderna är från förra året men det ser lika ut i år också.



“Kallt te och kallt ris kan föredragas - men aldrig ord utan värme.“ kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar