onsdag 8 februari 2012

Löka i kallingarna

Vet ni vad "att löka i kallingarna" betyder. Jo, att slappa i långkalsonger. Att löka.........ja kära nån. Har man börjat bli gammal eller..? Första deltävlingen av Melodifestivalen? Ja men ärligt, hur kul är det med en förvuxen kille som petar sig i näsan? Ja de andra bidragen var kanske lite bättre, men inte i min smak.

Lite mer "i min smak" är det att nu kan man faktiskt börja fixa lite med blommor och frön. I dag på morgonen har jag satt upp mina 2 lysrör i ett av rummen där det är varmt. Jag ställer dit de frön som grott och börjar på att komma upp. När de kommit upp så pass att jag ser att de utvecklas, ja då åker de ut i mitt "Blomrum" där det är ljust men svalt.
"Barnkammaren" med gul Paprika, Jordgubbar och min fina Pelargon
från Karpathós
Tiden går verkligen fort. Såg en bild häromdagen och pratade med maken. Han ser nu detta som ett projekt att jobba på så vem vet. Kanske detta blir en syn på Hansgården om nåt år.


Skratta inte åt ålderdomen - bed att du själv skall nå den.“
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar