söndag 5 februari 2012

Mysljus och besvikelse

Att tända ljus för mys är ju väldigt populärt, så också här hemma i Hansgården. Maken brukar skratta i mjugg (smyg) när jag börjar tända upp. Det är klart att det blir några stycken, men jag tycker det är rogivande och lyser upp så där lite lagom. Sen har ju IKEA så billiga värmeljus så det är OK med att slösa lite.
I går eftermiddag så tände jag upp inför eftermiddagens travsändning och det var varmt och mysigt i rummet. Jag satt och broderade på en duk till syföreningen samtidigt som jag med ett öga kollade hästarna. Rätt som det är så ringer telefonen och jag lägger ifrån mig handarbetet och går och svarar. När jag kommer tillbaka så tycker jag att det luktar lite konstigt i rummet  men jag fortsätter med sömnaden. Ibland kan det ju lukta lite bränt från kaminen - tänkte jag. När jag sytt en lite stund så ser jag en fläck på broderiet. Jäklar! Vet ni vad jag gjort? Jo när jag la ifrån mig broderiet för att svara i telefonen så hamnade det på sidan av en värmeljusstake med små hål i. Jaa, resultatet kan ni se här.

Sens moral: Inga mysljus på bordet!

Fy vad besviken jag blev. Inte gick det nåt bra på travet heller och i melodifestivalen var det bara skitlåtar. Ja, kort sagt: det var en riktig skitkväll.
  • Bränt barn skyr elden.

  • Vi hörs!

    1 kommentar:

    1. Åh nej!!!! Vad förargligt! Ja du får göra något annat av den! Jag har gjort något liknande i butiken, la en sjal över ett ljus o fy vad det luktade .....ett stort hål blev det o sen dess inga mer ljus på disken!
      Kram Susanne

      SvaraRadera