lördag 4 februari 2012

Kyla!

I morse när jag vaknade så var det  minus 25 grader ute. I rummet där vi har TV:n var det plus 14. Vi har en luftvärmepump i det rummet och eftersom den inte vill så mycket när det är över 20 grader så var den avstängd för att inte köra in kalluft. Elementen var avstängda så rummet inbjöd inte till nåt TV:tittande.
Efter en stund så brann det emellertid så här fint i kaminen och när skidåkningen började på TV så var det varmt och skönt att sitta där.  Naturligtvis kom jag på att jag glömt att köpa en sak som jag skulle ha till lunchen, så det var bara att klä sig och åka iväg till Tempo i Siljansnäs. Solen hade emellertid börjat att värma en aning så  då var det inte mer än minus 8 grader.
Till lunch så tog jag och maken varsin värmande snaps sen blev det ryggläge med filt på för mig medan maken höll ut en liten stund medan han såg på damernas masstart på skidor i Ryssland.
Nu, när klockan börjar närma sig 16.00, så har det återigen blivit kallt. Tur att vi har vedspis och kamin och tur att maken varit så duktig med att skaffa ved.
  • Äras den som äras bör.

  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar