lördag 22 oktober 2011

Varmt och skönt


Så här såg det ut i somras när mina kaktusar hängde under syrenen. Nu har kaktusen som hänger längst till höger i bild (Novemberkaktus) börjat blomma och idag på eftermiddagen såg den ut så här
Ena halvan blommar och den andra är full med knopp. Den har verkligen uppskattat sin "semester". Det känns ju bra.
Idag vid lunchtiden var det +16,9 grader ute. Jag arbetade i trädgården med att rensa ogräs! Det kändes nästan lite overkligt men skönt var det. Jag passade också på att ställa undan alla blomstöd och klippa ner lite vissna perenner. Sommaren, med mycket varierande luftfuktighet bidrog till att mjöldagg och andra växtsjukdomar fick fäste. Jag tyckte det var bäst att klippa bort sånt som var angripet så det förhoppningsvis inte kommer tillbaka nästa år. Maken bjöd på eftermiddagskaffe på verandan. Det hör inte till vanligheterna och då tänker jag i första hand på tiden på året. Bäst att passa på så länge det går. Nu på kvällen så tittade maken på hur varmt det var under midsommar i år, och på midsommardagen (25 juni 2011) var det +9,6 grader kl. 05.00 och idag (22 oktober 2011) var det +9,5 kl. 05.30.
Bättre att stämma i bäcken än i ån.
Vi hörs!
        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar