fredag 7 oktober 2011

Gamla beprövade metoder

Idag torkade jag fönster igen. Det blev bara ett, men man ska ju inte göra allt kul på en gång utan spara lite.
Hmm, nu tog jag allt i. Nåväl jag tycker, som jag redan skrivit, att det är fruktansvärt tråkigt med fönsterputs. Jag får inte fönstren riktigt rena. Tror jag har provat nästan varenda metod som man skrivit om, de nya sk. microtrasorna, fönsterskrapor och gud vet allt, men idag torkade jag med ihopknycklade sidor av Falukuriren och det blev faktiskt riktigt bra. Så i fortsättningen tar jag vatten med ett par droppar Yes diskmedel, svamp att torka med, sedan en torr microtrasa och sist tidningspapper. Voila. Det blev ett nyputsat fönster som just nu ser riktigt rent och fint ut.
Ugnen är ju ett annat område som man kan köpa dyra, frätande och icke miljövänliga rengöringsmedel till när det går lika bra med vanlig såpa. Gammal beprövad metod
Vi åt nybakad backubulla igår. Mmmm vad gott. Det var sonhustrun som bakat. Sonen kom över med några kakor för han tyckte att pappa (maken) skulle ha lite till jakten. Det var jättesnällt. Jag och dottern brukar baka lite senare, fram i november. Tidigare blev det en deg backubulla på 8 liter, en 4 liters ärtbullsdeg och en 2-liters skarpbulldeg (hårt bröd), men nu för tiden så bakar jag inte så mycket utan det få bli en deg på ca 4 liter. Man blir lite bekväm på äldre dar.
  • För lata svin är marken alltid frusen.

  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar