måndag 10 oktober 2011

Mosskrans och tomtar


Jag gjorde en mosskrans med rönnbär idag. Jag är ganska nöjd med resultatet, Nu får vi se hur länge den håller sig fräsch. Kanske kommer fåglarna att äta upp bären först.

Igår plockade jag ihop alla lösa grejor ute i trädgården. Tomtarna som under sommaren legat under en buske och hängt i ett träd, har fått sin plats framför härbret. Jag ska väl ställa dit en kruka med granris så småningom.

Nu väntar jag med spänning på en ros som jag beställt. En gul buskros - Persian yellow. Jag måste ta bort en stor spretig och taggig sak som inte är ett dugg vacker längre. Hoppas den gula blir vackrare...och inte sprider sig så förskräckligt.
Undrar om det blir kallt i natt? Just nu är det klart väder, fullmåne och + 4 grader. Var precis ute och stängde hos hönsen och det lyste så hemtrevligt inne hos dem där de satt på sina pinnar. Här inne knastrar det  i vedspisen i köket och några stearinljus brinner i rummen. Ganska hemtevligt det också.
Ingen lycka i älgskogen idag för "vårat" jaktlag.

  • Alla är vi barn i början. (Från 1665. Ursprungligen från 1604; Alle äre barn i börjande.)



  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar