lördag 8 oktober 2011

Älgjaktstider

På måndag börjar älgjakten. Maken ska ut och försöka lägga ner nån storoxe eller nåt. Det har blivit sämre och sämre med nedlagda byten, inte bara för honom utan för hela jaktlaget. En del skyller på varg och björn och det kan kanske stämma till en viss del, men det finns nog andra faktorer som spelar in också. Den diskussionen tänker jag inte ägna mig åt här det finns andra som mer än gärna tar den.
Jag var upp i skogen på lördagen och tog lite mossa. Under nästa vecka så är det kanske bäst att hålla sig hemma i byn. Jag tänkte göra en krans av mossa och rönnbär. Det var bild på en i senaste numret av Pralin och det vore fint att ha en hängandes på härbresdörren. Vi får se hur jag lyckas.
Här kommer en bild på ett älgtorn som någon lyckats med i alla fall. Massor av virke. Jag tror att det kan väga något hundratal kilo så det ska väl inte kunna blåsa omkull så lätt.

Sen kommer en bild på ett torn som gjort sitt. Visst ser det lite sorgligt ut.

Hur som helst jag önskar alla älgjägare "God Jakt" och hoppas att det inte sker några olyckor ute i skogen.
  • Gör inte en höna av en fjäder.

  • Vi hörs!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar