tisdag 25 oktober 2011

Onödigt eller.....

Den här vattenkannan är inköpt på IKEA. Den fanns/finns i många klatschiga färger och jag tyckte att den kunde bli ett "piffigt" inslag hemma i köket. Hmmm. Detta var ett mycket onödigt inköp upptäckte jag i efterhand när jag skulle börja använda den. Råkade man fylla med för mycket vatten, ja då rann det ut bak i handtaget och när man vattnade så rann det ur pipen från alla håll. Den kasserades snabbt ut till blomrummet där jag kan slabba med vatten lite som jag vill. Som tur var så kostade den inte många kronor.
Så var vi på semester till ön Skiathos och då upptäckte jag att man där (på ett hotell) förmodligen kommit till samma slutsats som jag, nämligen att som vattenkanna är den helt värdelös MEN.........
här hade man klippt hål i botten och hängt upp den som lampa! Upp och ner alltså. Det var jättefult och jag tog ett kort men det hittar jag inte nu. Ni får tro mig på mitt ord.
Allhelgonahelgen står ju för dörren och det enda som vi ska göra under den helgen är att tända ljus i minneslunden vid St. Tuna kyrka för min mamma och pappa. Det här med bus eller godis är jag inte så mycket för, inte heller att "smycka" med skelett, pumpor, häxor eller annat Men jag gjorde ett litet undantag i år. När jag var i Borlänge och handlade så hittade jag dessa två på Blomsterlandet och kunde inte stå emot.
En liten sköldpaddsört och en koralltuva
Politiker är som krokodiler, stora i käften men saknar öron. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar