tisdag 28 februari 2017

Lite blandat

Gråvädret ligger som ett fuktig täcke över landskapet. Våra skolbarn har hittills ingen tur med vädret. De skulle behöva lite sol och ljumma vindar som kunde locka dem att vara utomhus under den här lediga veckan. Men kanske inte barnen tänker på sånt vis. De kanske bara är lyckliga över att få vara lediga från skolan, ha lite sovmorgon och få spendera dagen som dom själva vill - utomhus eller inomhus.

Det är tisdag idag och maken ska åka till sina snickarkompisar på Näs. Själv ska jag åka in till Leksand och handla. Det är pensionärsrabatt på Mårtas på tisdagarna så det är väl bäst att passa på. Hade också tänkt att tvätta bilen men det är så blött och lortigt ute på vägarna så det struntar jag i.
Nej, jag får väl fortsätta mitt pyssel med pelargonerna. Jag har en hel del kvar att plantera om. Sen ska jag börja med att flytta tillbaka till vårt riktiga sovrum. Underbart skönt. Jag gillar när det är ljust på morgonen när jag vaknar och det rummet har österfönster och där vi sover nu har västerfönster. Ja, men då har jag ju lite att pyssla med. Jo, visst ja, jag skulle blanda ihop müsli och rosta.
Hemmagjord müsli - såå gott
Dottern ska få en burk och maken har slut på sin müslilimpa. Ja ni ser så har jag lite att göra den här dagen också. Skönt!
  • "Ordet glädje skulle förlora sin mening om det inte blev balanserat av sorg ." Carl Gustav Jung 1871 - 1961. Schweizisk psykiater, psykolog, författare. idéhistoriker och mystiker.
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar