söndag 5 mars 2017

Ett litet hopp med bakslag

Häromdagen så fick jag ett efterlängtat paket på posten. Det var en kartong med Dalia-lökar. Jag satte så vackra förra året och tog upp dom i tid före frosten och lade dom till lagring till i år, men det ville sig inte och lökarna var dåliga när jag kollade tidigare i vinter. Nu är det så att jag är ganska envis till naturen, så jag ger inte upp så lätt. Nu provar jag igen. De sorter jag ska prova med  är:

Lake Carey
Blue Bayou
Genova


Tsuki Yori No

Jag ska förgro dessa inne i blomrummet och sen ska de ut på olika ställen i trädgården. Nu när Vasaloppet är klart, så är det också dags att så tomaterna. Få se hur många det blir i år.
I dag så är himlen blå och solen skiner men igår var det något helt annat. Snön fullkomligt vräkte ner och gjorde att sikten stundvis var nästan noll. Vårväder, ömsom si och ömsom så.

  • "Alla nätter är inte lika mörka." Norskt talesätt
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar