tisdag 14 mars 2017

Resa till Svärdsjö

I dag är jag uppe ganska tidigt. Jag ska åka till mina vänner i Svärdsjö för ett besök. Jag har förvarnat  dom om att vi ska baka bullar och göra pannkaka.
Det får bli en liten bulldeg på 2,5 dl mjölk, bara så Baroa´a får prova på. Pannkakorna gör jag för att kunna bjuda tillbaka lite för all mat de bjudit mig på. En enkel rätt men jag hoppas det ska vara uppskattat. (Vet inte om de gjort pannkakor förut)
Det ser  i alla fall ut att bli en fin dag. Solen skiner och det börjar bli bart på vägarna. Det har gått väldigt fort och nu väntar vi på att få gå ut och plocka Tussilago.

  • " Lilla Tussilago, lilla Tussilull,
    har du målat kjolen din med solens klara gull?
    Då du ler emot mig uppå dikeskant
    lyser det som våren själv så gult och nytt och grant.
    Lilla Tussilago, vill du lära mig
    sprida lite solsken, söka likna dig?"
     
 


    Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar