fredag 17 mars 2017

Visset och nytt

Det är härliga dagar med sol och lite blåst. Lagom blåst för att jag idag har hängt ut säsongens första tvätt.
Jag har pysslat inne med lite plantering av pelargonskott som rotat sig, slängt gamla vissna blommor och försökt att fixa till lite vårlikt.

På övervåningen i vårt sovrum luktar det just nu förföriskt av citrusblomma. Förra året var den full av små gula frukter och så hoppas jag det blir i år också.

Bougainvillean börjar bli så grön och fin och den stora greklandspelargonen kommer också riktigt fint. Vad glad man blir när man ser att det växer och att växterna trivs.
Bougainvillea Februari
 samma i Mars
Pelargon i februari
samma pelargon i mars
Ute på gården ser det dessvärre riktigt visset ut. Få se om jag kan fixa lite vårlökar på måndag när jag ska besöka Borlänge.
Det blir nog fint i den här också -
om en vecka eller så.
  • "Ett ungt träd böjer sig, ett gammal knäcks."  Ordspråk från Israel.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar