tisdag 7 mars 2017

Rapport från Spetses

Jag fick ett tråkigt besked idag. Min och makens gamla vän Tasso - på ön Spetses har gått bort.
Tassso hade en matservering vid Anargiri, en jättefin strand på den västra sidan av ön.
Anargiri Beach
 Han slutade med den när charterturismen tog slut och istället tog han över ett bageri inne i staden Daphia. Vi hälsade på honom senast vi var där 2014. Då satt han mot väggen i skuggan utanför bageriet. Han var en riktig spjuver och älskade att skoja med sina gäster. 
Det var vår vän Bodil på Spetses som ringde. Jag har bett henne hålla utkik efter ett litet hus eller liknande som jag och maken kan hyra - eventuellt 14 dagar i höst. Vi får se vad vi hittar och hur vi mår så dags.
Tasso och jag
Solen sken så fint i förmiddags men nu har det mulnat på, det blåser riktigt kallt och snön hänger i luften. Jag har varit på väntjänstuppdrag på Björkbacken och det får bli dagens gärning. Resten av dagen ska jag nog ägna mig åt ett broderi. Det kan eventuellt bli en äppelkaka också eftersom jag ska ha oppsittu i morgon och då kan väl det vara lämpligt att bjuda på.
  • "Du kan bara vara barn en gång, men du kan alltid vara barnslig." Dave Barry född 1947. Amerikansk kolumnist och författare.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar