fredag 10 mars 2017

Ved och bakning


Klockan är 08,30 och det ser ut att bli en fin dag. Ute på gården blänker isen i solskenet så man får vara försiktig. Hörde just på radion att det är en del trafiksvårigheter pga halt väglag. Ja, det är en del av våren - tyvärr. Jag kan inte låta bli att oroa mig lite för vår sonhustru och barnen som åker till Falun varje morgon.
I går kväll fick jag en ingivelse - och satte en deg när klockan var 21,30. Nu på morgonen har jag bakat ut den till 3 små limpor och ska grädda dem om en halvtimme.

Nu har jag hela dagen på mig att göra vad jag vill och jag ska börja förmiddagen med ett besök hos min väninna som precis fått en kattunge. Måste bara se!
Efter lunchen ska jag så tomater. Skulle ha gjort det tidigare men jag har inte haft någon såjord hemma men nu finns det inga ursäkter längre.
Maken håller på med "sin" ved, och det är tur han orkar för nu har han kört en hel del till Tibble och det gör ju att det är två hushåll som ska förses.
  • "Du kan inte tänka på ingenting." Eric Romer 1920 - 2010 Fransk teater- och filmregissör.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar