tisdag 21 mars 2017

Vårfint

Det blev en intensiv och rolig dag i dag. Vaknade klockan 7 och efter frukost så satte jag igång. När jag och maken ätit lunch, så hade jag åstadkommit 3 surdegslimpor, 2 sirapslimpor, 1 müsli limpa och 1 sats Bondkakor.

Efter en kort stund i sköna fåtöljen så åkte vi upp till skogen och plockade lite lingon- och blåbärsris samt lite mossa till vårdekorationerna utanför verandan.

Nu känner jag mig nöjd och tillfreds och tänker inte göra så mycket mer idag. Snön som kom i går och i morse låg inte kvar som tur är, men det blir blött och lerigt på gården.
  • "Om du har charm, behöver du inte ha något annat, och har du inte charm, så kan det kvitta vad du har." James Matthew Barrie 1860 - 1937. Brittisk författare och dramatiker, mest känd som Peter Pans skapare.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar