fredag 3 februari 2017

Müsli och fiber

Idag har jag gjort müsli. Den blev riktigt god. Mycket frön, nötter och havregryn. Rostat i ugnen och nu när den svalnat så kan man tillsätta russin eller torkad frukt.
Har också på gång en riktigt grov limpa. Flera olika frön och rågkross som jag hällt kokande vatten över. Det ska nu stå till klockan 20 - 21-tiden ikväll då den ska  knådas med en massa annat. Sen ska den jäsa till i morgon då den kan bakas ut.


Elektrikern var här och gjorde det allra sista på fiberinstallationen idag, så nu är det klart förutom att en del långa kablar ska bytas ut till kortare. Inkopplingen gjorde i alla fall att mitt internet nu börjar närma sig det jag beställt 100Mbt/s/10Mbt/s. Nu har jag 94,51/11,11. När jag testade innan fiberinkopplingen så var det inte mer än 17Mbt/s.
  • "Lätt sväljer man en smickrande lögn, men en bitter sanning sväljer man motvilligt, droppe för droppe." Denis Diderot. 1713 - 1784. Fransk filosof och upplysningsman.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar