tisdag 14 februari 2017

Blomskott och medicin

Det droppar från taken och det är flera grader varmt i solen. Vist är livet underbart!
Jag har varit på Björkbacken med Väntjänsten och det var förvånansvärt många som ville vara med på både gympan och frågesporten. Även de som inte kan komma ut, gläds åt solen och blir mer alerta.

Jag har klippt ner min jättepelargon. Nu återstår det att se om den vill överleva, men med tanke på hur den växt under åren, så undrar jag om det går att ta död på den över huvud taget.
Om den dör så kanske jag "måste" ta en tur till Grekland och hämta hem ett nytt skott. Ha,ha. Jag vet att jag i alla fall måste dit och köpa mer "spraypuder" som vi använder till makens bensår. Pulvret innehåller bland annat torkad hästlever och det är en mirakelkur mot vätskande bensår.
Svärfar ramlade här förut och skrapade sig väldigt på ena armen och det blev stora fula och vätskande sår. Efter en behandling med makens mirakelpulver och kompresser, så är såren helt läkta och jättefina.
Det finns inte att köpa i Sverige och jag brukar köpa med mig en flaska varje gång vi är till Grekland. Nu börjar flaskan att ta slut så vi får planera en liten inköpsresa i höst


  • "Att ta medicin är inte roligt, men att ha roligt det är medicin." Franskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar