fredag 10 februari 2017

Mora ToR

En resa till Mora är redan avklarad nu på morgonen. Det var maken som skulle besöka Hörcentralen, nu är vi hemma igen och jag har tagit igen en del kontorsarbete som varit nerlagt under tiden dator och skrivare inte fungerat. Det känns bra att allt är i sin ordning nu.

Ska försöka mig på att städa av lite och kolla upp mina blommor. Dagarna går fort och man ser hur ljuset återvänder sakta men säkert. Blommorna behöver snart planteras om och det börjar så smått spritta i "så frö-tarmen", men jag ska behärska mig - ett tag i alla fall.
Doftpelargonerna är nerklippta och börjar att växa fint
Jag har klippt ner en del blommor och satt skott, både i vatten och jord, så ska vi se sen vilket som är säkraste sättet. Därom tvistar nämligen de lärde.
  • "Det är omständigheterna som styr människan och inte människan som styr omständigheterna." Herodotos 484 f. Kr - 425 f. Kr. Grekisk historiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar