söndag 12 februari 2017

SOL

Som vi har längtat. Längtat efter att få se solen och idag visade den sig från sin allra bästa sida. -14 grader i morse och strålande sol. Livsandarna återvänder och man blir glad!
Jag är väl för det mesta glad annars också, men det kostar på lite mer när det är mulet vecka ut och vecka in.
Jag är så glad att jag kan hjälpa till att laga mat åt sonen och hans familj. Det gör att man känner sig nyttig. Det är också roligt att hitta på en matsedel för 3 dagar - en matsedel som både barn och vuxna gillar. Barn brukar ju inte gilla lök nåt vidare, i alla fall lök som syns, och häromdagen när jag hade gjort Pannbiff med lök så blev Noah så glad när han såg att jag hade lagt löken vid sidan av biffarna, att han utbrast" Löken ligger bredvid biffarna! Jag älskar farmor!" Underbart. Att man sen försöker att kamouflera löken genom att riva den eller använda sig av lökkrydda, det behöver dom inte veta om.
I dag blir det en manifestation i Siljansnäs om flyktingar och då speciellt "våra" flyktingar i Siljansnäs. Jag kan tyvärr inte medverka, men som ordförande i Siljansnäs Majblommekommitté så har jag och kassören sett till att Majblomman skänker 10000 kronor till hjälp för flyktingarna här i byn. Det är i första hand hjälp till hyra så familjerna kan stanna och barnen åtminstone får gå ut det här skolåret. Vidare kommer Majblomman att köpa in skidor och skridskor till barnen så de kan vara med på friluftsdagarna. Det är underbart roligt när man kan hjälpa till och pengarna kommer till de som behöver dem.
 
  • "Många människor tror att när de väl har erkänt ett misstag behöver de inte längre sluta upp med att begå det." Marie von Ebner-Eschenbach 1830 - 1916. Tysk författarinna.
Vi hörs!
 

1 kommentar: